کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش بحران کاهش اکسیژن آب اقیانوس‌ها و خطری که حیات زمین را تهدید می‌کند وعده ایلان ماسک برای به کارگرفتن ربات‌های تسلا از سال ۲۰۲۵ آیا گلکسی رینگ با گوشی‌هایی غیر از سامسونگ هم سازگار است؟ کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ۱۱  اتاق فرار در  مشهد | درباره نوع جدیدی از بازی‌های گروهی که  در  میان نوجوانان و  جوانان مخاطب زیادی پیدا کرده است رمز کیف پول امروز راکی ربیت (یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳) راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) کارت‌های امروز راکی ربیت، یکشنبه ۳۱ تیر چگونه شکستن قفل گوشی عامل تیراندازی به ترامپ فقط ۴۰ دقیقه زمان برد؟ کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) + آموزش راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) همه‌چیز درباره بازی تلگرامی «راکی ربیت» Rocky Rabbit + آموزش دریافت سکه بیشتر راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) + آموزش عامل اختلال گسترده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان مشخص شد کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر)
سرخط خبرها

سورپرایز جدید ایلان ماسک، کاشت ایمپلنت الکترونیکی در مغز انسان | هوش مصنوعی در هوش واقعی

  • کد خبر: ۴۰۹۷۴
  • ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
سورپرایز جدید ایلان ماسک، کاشت ایمپلنت الکترونیکی در مغز انسان | هوش مصنوعی در هوش واقعی
ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل شرکت اسپیس‌اکس، در جدیدترین پروژه‌اش با کارگذاشتن یک ایمپلنت کوچک درون مغز خوک‌ها توانست آن‌ها را با رایانه پیوند دهد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ اسکای‌نیوز جمعه گذشته به‌نقل از ایلان ماسک نوشته است: «نورالینک (یک شرکت نوآفرین) توانسته است ۳ ایمپلنت به اندازه سکه را در زیر جمجمه ۳ خوک کار بگذارد که بر این اساس داده‌های آن‌ها به‌طور بی‌سیم به رایانه منتقل می‌شود.» او در ادامه این را هم گفته است که ایمپلنت نورالینک می‌تواند حرکت پا‌های این حیوانات را هنگامی که روی تردمیل حرکت می‌کنند، «با دقت بالا» پیش‌بینی کند. به‌گفته ماسک این حسگر که کوچک‌تر از نوک انگشت است، مانند «یک فیت‌بیت با سیم‌های ظریف درون جمجمه» است.

اما آنچه در ادامه جالب است، صحبت‌های بعدی ماسک است که از هدف او برای پروژه بعدی‌اش خبر می‌دهد: «من هم می‌توانم همین الان یک نورالینک در مغزم کار بگذارم. شاید این کار را بکنم». هدف اولیه ساختن این ایمپلنت مغزی کمک‌کردن به افرادی است که دچار بیماری عصب‌شناختی شدید مانند آلزایمر و آسیب‌های نخاعی هستند.

ماسک همچنین گفت این وسیله کاشتنی می‌تواند مشکلاتی مانند نقصان حافظه، ناشنوایی، افسردگی و بی‌خوابی را حل کند، اما در نهایت می‌تواند انسان‌ها را با هوش مصنوعی پیوند دهد. ماسک که قبلا درباره خطرات هوش مصنوعی هشدار داده بود، حالا گفته است: «این ایمپلنت می‌تواند آینده انسانیت را به‌عنوان یک تمدن در برابر خطرات هوش مصنوعی حفاظت کند». دکتر متیو مک‌دوگال، جراح مغز و اعصاب و رئیس شرکت نورالینک، هم گفته است که «نخستین کارآزمایی‌ها بر بیمارانی دچار فلج یا قطع نخاع متمرکز خواهد بود»، اما درباره زمان شروع این آزمایش‌ها سخنی نگفت. بیشتر پژوهش‌ها درباره ارتباط‌دادن مغز و رایانه در حیوانات انجام شده است، زیرا مقررات پژوهشی مانع از آزمایش‌های انسانی وسیع‌تر است. ماسک پیش از این هم در سال۲۰۱۹ گفته بود که امیدوار است بتواند تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را برای انجام کارآزمایی انسانی نورالینک به دست آورد. بسیاری از دانشمندان می‌گویند خواندن و شبیه‌سازی فعالیت مغز در انسان‌ها امکان‌پذیر است، اما درباره زمان‌بندی‌ای که ماسک از آن سخن می‌گوید، تردید دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->